wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Czy e-commerce konkuruje z tradycyjnymi sklepami?

Czy e-commerce konkuruje z tradycyjnymi sklepami?

W e-commerce tkwi potężny potencjał rozwoju biznesowego dla sprzedawców internetowych oraz dla dostarczycieli usług kurierskich. Coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów przez internet, dlatego można zakładać, że e-commerce będzie nadal się rozwijać.

Firmy branży paczkowo-kurierskiej specjalizują się w dostarczaniu coraz to korzystniejszych rozwiązań dla przedsiębiorców.  Zakładając konto firmowe, uzyskujesz dostęp do atrakcyjnych cenowo pakietów oraz narzędzi ułatwiających pracę.

Niska cena i doskonała jakość muszą iść w parze

Specyfika rynku usług paczkowo-kurierskich nie daje wyboru ani sprzedawcom, ani firmom z branży paczkowo-kurierskiej: przy wyborze dostawcy, najczęściej głównym kryterium jest cena. Niska cena usługi lub towaru powinna jednak wiązać się z doskonałą jakością, bowiem to, co dla klientów sklepów online jest zaletą - czyli możliwość wyboru spośród wielu ofert i wielu sprzedawców - może niejednego sprzedawcę pogrążyć. Klient niepewny jakości usługi, którą zamawia, po prostu zmienia stronę internetową. Klient sklepu stacjonarnego nie ma aż takiej łatwości przeskakiwania z oferty na ofertę, bowiem wycieczka do centrum handlowego wiąże się z zaangażowaniem czasu i wysiłku.

Po pierwsze: komunikacja z klientem!

Klienci- tradycjonaliści, nadal wolący kupowanie w sklepach stacjonarnych, często swoje upodobania motywują możliwością obejrzenia produktu i uzyskania profesjonalnej porady od sprzedawcy. Dlatego kluczowa jest w e-commerce profesjonalnie zbudowana strona internetowa z wyczerpująco opisaną ofertą. Warto też skorzystać z możliwości, które daje technologia i umożliwić klientom kontakt na przykład przez LiveChat. Możliwość natychmiastowego kontaktu z konsultantem lub doradcą daje klientowi szansę na wyjaśnianie wątpliwości na bieżąco - zwiększa zatem szansę na to, że klient pozostanie na stronie internetowej naszego sklepu, nie odpłynie do konkurencji.

Tania przesyłka kluczem do sukcesu

Niektórych konsumentów odstrasza także konieczność płacenia za przesyłkę. Tego problemu raczej nie da się obejść - chyba, że masz możliwość zaproponowania klientom darmowej dostawy. Jeśli działasz na niskiej marży lub sprzedajesz produkty o niskiej cenie jednostkowej, będzie to bardzo trudne. Sytuacja ta rodzi popyt na tanie usługi kurierskie. W odpowiedzi na zapotrzebowanie, przedstawiciele branży paczkowo-kurierskiej kierują do internetowych sprzedawców specjalną ofertę. Zakładając konto firmowe, uzyskujesz dostęp do wielu nowoczesnych usług, na przykład do systemu e-nadawca i e-zwroty. Dodatkowo, konto firmowe daje dostęp do paczek w specjalnej cenie, co otwiera nowe możliwości przed przedsiębiorcą. Korzystając na przykład z oferty pakietów Paczka Korzyści, możesz dopasować ilość zamawianych pakietów do swoich potrzeb. Finalnie, im większą ilość pakietów zamówisz, tym atrakcyjniejsza będzie cena jednostkowa wysłanej paczki. 

Sklepy internetowe prawdziwa konkurencja dla stacjonarnych

Polacy deklarują coraz większe zaufanie do e-commerce. Trudno sobie wyobrazić sytuację, że zakupy w sieci wypierają sklepy tradycyjne – jednak sprzedawcy internetowi mają szansę skutecznie konkurować ze sklepami stacjonarnymi, dzięki korzystaniu z nowych technologii i rozwiązań dla biznesu.

Artykuł sponsorowany

Czytaj także
Polecane galerie