Dzień Marki. Jak zmienią się marki w przyszłości?

Dzień Marki. Jak zmienią się marki w przyszłości?

Przedsiębiorcy, eksperci marketingu, komunikacji i brandigu, badacze trendów kulturowych i technologicznych rozmawiają dziś na Stadionie Narodowym w Warszawie na temat przyszłości brandingu oraz wyzwań jakie stoją przed markami konsumenckimi. Forum Brandingu – Dzień Marki to inicjatywa ośrodka dialogu i analiz THINKTANK, który zaprosił do rozmowy o marce wszystkich, którzy tworzą marki i korzystają z nich.

- Zarządzanie marką skupia jak w soczewce wyzwania, przed którymi stoją dziś firmy, organizacje, państwa i miasta. Wartości które są w centrum każdej organizacji, komunikacja i zarządzanie, relacje z klientem, obietnice i jakość. Myślę, że wszyscy rozumiemy dziś, że marka jest dziś „pomiędzy” - między tym, co mówią i robią firmy a tym, czego doświadczają i co mówią o niej jej użytkownicy. To wyznacza kierunek myślenia o budowaniu silnych marek – mówi Paweł Rabiej, partner zarządzający ośrodka dialogu i analiz THINKTANK.



(mat.prasowe)

Refleksja nad tym, jak budować nowoczesne marki mogą być szczególnie cenne dla polskich firm. Rodzinne przedsiębiorstwa rodzinne małe i średniej wielkości zdobywają krajowy rynek i coraz częściej wychodzą za granicę. Wiedza o tym, jak budować i komunikować markę może pomóc im w zdobywaniu rynku. – Polscy eksperci mają bardzo dobre doświadczenia i warto z nich korzystać. Mamy znakomitych specjalistów brandigu, mniejsze polskie firmy powinny z nich skorzystać – mówi Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.


podpisany Manifest Marki (mat.prasowe)
W tym kontekście ważny jest również narodowy branding. Z badań Grupy IQS wynika, że zaledwie 28 proc. polskich firm uważa, że umieszczenie na opakowaniu logo „Made in Poland” jest dla nich wartościowe i zwiększa sprzedaż. Za pozycją gospodarczą Polski (23. miejsce w świecie) nie idzie w parze renoma marki kraju (45. miejsce w rankingu Future Brands). Silna i dobrze zarządzana marka Polska mogłaby sytuację zmienić.

„Forum Brandingu – Dzień Marki” jest największym w Polsce wydarzeniem poświęconym nowoczesnemu podejściu do budowania marek. Podczas Forum liderzy firm, eksperci od marketingu i zarządzania marką podsumowali ćwierć wieku brandingu w Polsce.

O historii swoich marek opowiadali m.in. Coca-Cola, TIM, Getin Bank, Kompania Piwowarska (Żubr), Łazienki Królewskie, Instytut Adama Mickiewicza, Macrologic, Noble Bank, Poczta Polska, Polpharma, Procter&Gamble, Próchnik, PZU, Soho Factory, Rage Age, Topex, Stadion Narodowy, Teraz Polska, Wirtualna Polska, Wiśniowski a także urzędy miast Poznań, Szczecin i Warszawa. Eksperci rozmawiali także o trendach, które zdeterminują tworzenie silnych marek w przyszłości – w szczególności o mikrotrendach kulturowych i wpływie nowych technologii.

konferencja, dzień marki
Czytaj także
Polecane galerie