Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Jak przekonać klienta do zrobienia świątecznych zakupów online?

Jak przekonać klienta do zrobienia świątecznych zakupów online?

Według badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte, większość Polaków zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo przydatnym podczas zakupów narzędziem jest internet. Aż 92% badanych deklaruje, że to właśnie w sieci będą poszukiwać prezentów. Wielu z potencjalnych klientów ogląda jedynie towary na witrynach sklepów internetowych, a następnie udaje się na zakupy do galerii handlowej. Jak można przekonać ich do zakupów w sieci? Oto trzy powody, na które warto położyć nacisk podczas komunikacji z klientem.

1. Zakupy online – dla oszczędnych

Sklepy internetowe oferują towary w o wiele niższych cenach niż ich stacjonarna konkurencja. Również koszt przesyłki można znacznie obniżyć, dzięki wybraniu taniej opcji transportu, jak na przykład Poczta Polska, kurier lub odbiór osobisty. Wiele sklepów online oferuje także wysyłkę towarów na koszt sprzedawcy, jeśli klient zrobi zakupy za kwotę przewyższającą określone w regulaminie minimum. Może warto rozważyć wprowadzenie takiej możliwości przed świętami również w twoim sklepie. Zapoznaj się z ofertą poczty lub firm kurierskich, z którymi współpracujesz. Na pewno przed świętami mogą zaproponować korzystne warunki.

2. Sklep internetowy – oszczędność pieniędzy

Zakupy w sklepach internetowych mają kilka innych niezaprzeczalnych zalet. Większość klientów decyduje się zaufać sprzedawcom oferującym swe towary online dzięki temu, że robione w ten sposób zakupy wiążą się ze sporą oszczędnością czasu. Co więcej, niektórzy cenią sobie możliwość zapoznania się z opisem towarów w warunkach zacisza domowego, bez presji czasu i w dogodnym momencie, np. leżąc w ciepłym łóżku z herbatą. Do bardzo istotnych zalet dokonywania zakupów w sklepach internetowych należy także fakt, że transakcje zawarte online przynoszą często realne oszczędności. Robiąc zakupy w sieci jest nam o wiele łatwiej porównać ceny w wielu sklepach za pomocą porównywarek internetowych, dzięki czemu klient ma pewność, że nie przepłaca za określone towary.

3. Oszczędność czasu, paliwa, nerwów... wyślij newsletter z przypomnieniem!

Każdy właściciel czterech kółek wie, że w okresie przedświątecznym na parkingach pod centrami handlowymi rozgrywają się dantejskie sceny. Bardzo często zdarza się, że wjazdy i wyjazdy z podziemnych garaży zaczynają się korkować już w okolicach listopada. Prezenty świąteczne można nabyć w sieci, wybierając spośród najpopularniejszych sposobów dostawy, jak na przykład: Poczta Polska, kurier lub paczkomat.  

Przypomnij o tych zaletach kupowania online swoim klientom, na przykład wysyłając przedświąteczny newsletter. Warto zrobić to jeszcze w listopadzie, zwracając uwagę także na wasze kluczowe produkty. Zaoferuj lojalnym klientom coś ekstra na święta – na przykład jakiś gratis czy specjalny rabat na kolejne zakupy. To powinno zachęcić ich do wybrania właśnie naszej oferty.

Czytaj także
Polecane galerie