Jak rozmawiać ze zwalnianym pracownikiem?

Jak rozmawiać ze zwalnianym pracownikiem?

Fot. youtube.com

Końcowa rozmowa ze zwalnianym pracownikiem, jest trudna, ale bardzo istotna. Właściwe traktowanie pracownika podczas kończenia przez niego pracy pomaga firmie tworzyć pozytywny wizerunek.

? Rozmowa o powodach rozstania powinna się odbyć przed rozmową końcową. Trzeba się przygotować na to, że pracownik może wtedy zareagować różnie: może zacząć płakać, może wyjść i trzasnąć drzwiami. Jeśli w grę wchodzi agresja pracownika, trzeba ją stanowczym tonem przerwać ? mówi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu.

Gdy emocje opadną, powinna mieć miejsce druga rozmowa, podczas której można podziękować pracownikowi za dotychczasową pracę.

? Jest bardzo ważne, aby szef w tym momencie nie mówił, z czego był niezadowolony, co ten pracownik przez lata pracy robił nie tak, dlaczego go w tej chwili wyrzuca. Ostateczna rozmowa nie jest miejscem na te negatywne emocje. Na to jest miejsce wcześniej ? sugeruje Izabela Kielczyk.

Więcej na ten temat w materiale wideo poniżej.

Źródło: Newseria

Czytaj także
Polecane galerie