Jurorzy MIXX Awards & Conference o social media w 2014 r.

Jurorzy MIXX Awards & Conference o social media w 2014 r.

Fot. mat.pras.

Już 6 listopada IAB Polska ogłosi zwycięzców w konkursie na najlepsze kampanie reklamowe w Internecie – Mixx Awards & Conference 2014. Jedną z kategorii w konkursie jest marketing społecznościowy, w którym o zwycięstwo walczą trzy polskie kampanie.

IAB Polska poprosiło jurorów konkursu o wskazanie, jakie kampanie społecznościowe w Polsce i na świecie w 2014 roku zwróciły ich uwagę. 

Ice Bucket Challange królem social media

W tym roku to Ice Bucket Challenge królował w social media. Kampania miała na celu wzmocnić świadomość istnienia choroby - Stwardnienia Bocznego Zanikowego (ALS) i wesprzeć finansowo działalność ALS Association - stowarzyszenia pomagającego chorym.

– Ona po prostu zalała świat. Globalny zasięg, zerowy budżet. Absolutnie zmiotła konkurencję – mówi o Ice Bucket Challenge jeden z jurorów MIXXa, Maciej Mroczek z IBM Polska. 

Jak podkreśla Maciej Hoffmann z MEC Global, kampania „chwyciła” dzięki skutecznemu mechanizmowi – wyzwania i prowokacji.

- Dzięki temu zasięgiem objęła bardzo szeroką publiczność, począwszy od zwykłych internautów, kończąc na celebrytach – wszyscy oblewali się lodowatą wodą – dodaje Hoffmann.

Równie dobrą zabawą było uczestnictwo w akcji jak i samo oglądanie innych uczestników. 

- Do wyobraźni przemawiały też kwoty, które w czasie akcji trafiały na konto stowarzyszenia ALS w USA – zauważa z kolei Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. 

Oprócz Ice Bucket Challange, uwagę polskich jurorów konkursu MIXX zwróciła aktywność wokół Mundialu. 

– Na świecie warto zwrócić uwagę na mundial w Brazylii i sposób w jaki wykorzystały go marki – mówi Grzegorz Krzemień. 

Dane globalne dowodzą, że brazylijskie mistrzostwa były najbardziej społecznościowym wydarzeniem w historii. Na zakończenie turnieju Facebook pochwalił się, że w czasie trwania Mistrzostw użytkownicy wygenerowali aż 3 miliardy interakcji - polubień, komentarzy i udostępnień związanych z turniejem. Łącznie Mundial zaangażował ok. 350 milionów facebookowiczów.

Rekordowym wydarzeniem nie tylko tych Mistrzostw, ale również całej historii Facebooka wśród wydarzeń sportowych był finałowy mecz, który zaangażował na Facebooku aż 88 mln użytkowników, którzy wygenerowali aż 280 mln interakcji. 

Polska

– W Polsce, w kategorii sukcesów społecznościowych, zwróciłbym uwagę nie na kampanię, ale na inicjatywę „70 sekund ciszy”– mówi Maciej Hoffmann. – Należy docenić pomysł oddania hołdu Powstańcom, którzy 70 lat temu oddali życie za wolność i niepodległość ojczyzny. Rozgłos akcji był ogromny, 70 sekundowy specjalny materiał historyczny wyemitowano we wszystkich znaczących mediach – podkreśla.

Udział w akcji wzięły prawie wszystkie największe stacje telewizyjne i radiowe, a także ponad 1500 portali internetowych.

– W polskich mediach społecznościowych, wyróżniłbym również kampanię Wybory Żywieckie, towarzyszącą wprowadzeniu nowych wariantów piwa Żywiec na rynek. Na uwagę zasłużyła dzięki wykorzystaniu crowdsourcingu na naprawdę dużą skalę. A także przez spójną komunikację we wszystkich kanałach oraz wykorzystywanie cząstkowych wyników do angażowania społeczności lokalnych i tych skupionych wokół konkretnych tematów – mówi Grzegorz Krzemień.  

Jak podkreśla, warto również zwrócić uwagę na umiejętne podsycanie dyskusji na Facebooku i wykorzystanie najciekawszych komentarzy w kampanii, m.in. jako uzasadnienie do pozostawienia na rynku wszystkich trzech wariantów.

Kampania Wybory Żywieckie była pierwszą akcją w polskiej branży piwnej, w której marka oddała głos konsumentom i pozwoliła wybrać im piwną specjalność, która została wprowadzona na stałe do sprzedaży.

Wszystkich, którzy chcą posłuchać o innych liczących się w tym roku na rynku kampaniach marketingowych, zapraszamy na MIXX Awards & Conference 2014. W tym roku postawiono na całkiem nową formułę.

Zaprezentowane zostaną na niej wyłącznie case studies – we wspólnych wystąpieniach agencji i ich klientów. Po konferencji w warszawskim klubie Palladium odbędzie się uroczysta gala, podczas której wyłonieni zostaną zwycięzcy w konkursie MIXX.

Bilety do nabycia na www.mixx-awards.pl.

Czytaj także
Polecane galerie