Kobiety mają sposób na umacnianie swojej pozycji w świecie biznesu: "męski" alkohol

Kobiety mają sposób na umacnianie swojej pozycji w świecie biznesu: "męski" alkohol

Fot. Gatol fotografia/Flickr

Wypijają duże szklanki whisky, popisują się wiedzą na temat koniaku, stają w szranki z mężczyznami w piciu shotów. W ten sposób kobiety podkreślają swoją równorzędną pozycję w tradycyjnie męskim świecie biznesu.

Jak piszą w serwisie Quartz Charlotte Vangsgaard i Filip Rau z firmy konsultingowej ReD, role kobiet w krajach rozwijających się wyraźnie ewoluują, co nie pozostaje bez wpływu także na ich zachowania społeczne, takie jak spożywanie alkoholu.

Firma ReD wraz z jedną z wielkich marek alkoholowych przeprowadziła szerokie badania – od Chin przez Rosję i Nigerię po Brazylię – których przedmiotem były formy spotkań towarzyskich kobiet, a w szczególności ich zwyczaje picia alkoholu.

Kobiety w zarządach najlepiej zarabiają "na państwowym"

Okazało się, że działające w biznesie kobiety w krajach rozwijających się traktują picie alkoholu jako sposób pokazywania mężczyznom-współpracownikom swojej siły, pewności siebie i twardości.

W prowadzonych przez ReD wywiadach kobiety biznesu z tych krajów zdradzały, że picie stereotypowo męskich alkoholi lub ujawnianie swojej dużej wiedzy na ich temat podczas spotkań biznesowych wprawia w zaskoczenie ich męskich odpowiedników, a jednocześnie poprawia ich pewność siebie i wzmacnia pozycję.

Także w Chinach i Korei, gdzie panuje kultura korporacyjna, której nieodłącznym elementem są swoiste zawody w piciu kolejnych shotów, a udział w nich jest sposobem wyrażania swojego zaangażowania w pracę, kobiety bez kompleksów rywalizują z mężczyznami. Niektóre z nich stwierdziły, że jest to sposób "neutralizowania różnic płci".

Czytaj także
Polecane galerie