wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Prowadzisz e-sklep? Tnij koszty na przesyłkach

Prowadzisz e-sklep? Tnij koszty na przesyłkach

Prowadzisz sklep internetowy i zależy ci na przyciągnięciu kupujących. Chcesz zwiększyć swoją konkurencyjność i szukasz ku temu sposobów. Zamiast obniżać ceny produktów, pomyśl o zredukowaniu kosztów wysyłanych przesyłek. Tańsza dostawa może okazać się skutecznym "wabikiem".

Myśląc o cięciu kosztów, do głowy w pierwszej kolejności przychodzi niesprawdzony i najtańszy kurier. Nie jest to jednak jedyne rozwiązanie. Przykład? Poczta Polska, otwierając się na branżę e-commerce, przygotowała ofertę dedykowaną właśnie sklepom internetowym.

4 sposoby na obniżenie kosztów przesyłek

Chociaż zakupy internetowe cieszą się popularnością, wielu kupujących rezygnuje z nich z uwagi na konieczność uiszczenia dodatkowej opłaty za dostarczenie przesyłki. Gdyby obniżyć ich wysokość, udałoby się właścicielom sklepów przyciągnąć znacznie szersze grono nabywców. Jak tego dokonać?

  • Podpisanie umowy

Jednym ze sposobów na obniżenie kosztów przesyłek jest podpisanie z operatorem pocztowym umowy. W przypadku długofalowej współpracy - bez względu na to, czy jest to najtańszy kurier czy standardowa paczka, e-sklepy mogą liczyć na korzystne, dużo niższe ceny. Efekt? Mogą obniżyć koszty dostarczenia przesyłek, które ponoszą kupujący.

  • Odbiór w punkcie

Chcąc obniżyć koszty dostawy produktów, alternatywą może okazać się odbiór paczki w punkcie: albo placówce operatora pocztowego, albo w punkcie partnerskim. Takie rozwiązanie z pewnością będzie atrakcyjniejsze cenowo niż najtańszy kurier. Dając kupującym wybór związany z odbiorem osobistym przesyłki w znacznie niższej cenie, zwiększasz szanse na sfinalizowanie zakupów. 

  • Pakiety paczkowe

Jeśli sklep internetowy nie chce wiązać się na długi okres z firmą kurierską lub firmą pocztową, może zdecydować się na wykupienie pakietów paczkowych. Jest to dość nowa usługa oferowana przez jednego z największych operatorów pocztowych. Jej istotą jest wykupienie jednego lub kilku pakietów paczkowych, w których cena jednostkowa jednej paczki jest nawet kilka złotych niższa od standardowej paczki. Dzięki takim oszczędnościom, można obniżyć koszty dostawy wysyłanych przesyłek, przyciągając w ten sposób kupujących.

  • Wielopaczkowość

Jeszcze jednym sposobem na obniżenie kosztów przesyłki jest wielopaczkowość. To jednak dość specyficzna usługa, bowiem skierowana do firm z branży e-commerce wysyłających wiele paczek do tego samego klienta. Podpisując umowę na wielopaczkowość, można obniżyć jednostkową cenę nadania paczki.

Czy to się opłaca?

Wszystkie działania prowadzące do pozyskania nowych klientów i zachęcenia kupujących do skorzystania z oferty są słuszne. Posiadając własny sklep internetowy warto więc pomyśleć o cięciu kosztów na przesyłkach. Okazuje się, że to jeden z najprostszych i skutecznych sposobów, by zwiększyć konkurencyjność e-sklepu. Pamiętaj, że klient wybierze tego sprzedawcę, u którego zakupy będą finalnie tańsze. Jeśli masz nieco wyższe ceny niż konkurencja, ale oferujesz dużo tańszą dostawę i sumarycznie koszt zakupów będzie niższy, z dużym prawdopodobieństwem wygrasz walkę o takiego klienta. 

Czytaj także
Polecane galerie