Tak działa rynek. Jest popyt - podwyższamy ceny

Tak działa rynek. Jest popyt - podwyższamy ceny

Fot. Daimler

Prezes koncernu Daimler zapowiedział w piątek zmniejszenie skali promocji i podwyższenie cen na niektóre modele Mercedesa, ponieważ popyt przekracza możliwości produkcyjne firmy.

Dieter Zetsche powiedział, że spodziewa się, że "ceny znacznie poprawią się" w tym roku. Ujawnił też, że na każdym rynku, który odwiedza spotyka się z prośbami dystrybutorów o zwiększenie zaopatrzenia w nowe kompaktowe modele w rodzaju nowego Mercedesa CLA. Nie zdradził, jaka ma być skala planowanych podwyżek i które modele zostaną nimi objęte.

Nowa rodzina kompaktowych przednionapędowych modeli okazała się wielkim sukcesem niemieckiego producenta. Mercedes-Benz dostarczył w czwartym kwartale 2013 roku o 44 procent więcej modeli tej klasy niż rok wcześniej. Rynek bardzo dobrze przyjął też model z drugiego końca gamy producenta, nową Klasę S; sprzedaż tych luksusowych limuzyn zwiększyła się o 43 procent.

Mercedes-Benz-GLA-Class_2015.jpg

Mercedes-Benz GLA, fot. Daimler

To głównie dzięki tym modelom zysk operacyjny koncernu w ostatnim kwartale wzrósł aż o 45 procent i wyniósł 2,53 mld euro. Jak informuje Bloomberg, obroty w tym okresie wzrosły o prawie 8 procent, do 32 mld euro

Daimler liczy na to, że dzięki niedawno zaprezentowanym modelom – nowej Klasie C oraz kompaktowemu crossoverowi GLA – jeszcze przyspieszy tempo wzrostu sprzedaży. Według prognoz producenta, tegoroczny zysk operacyjny Daimlera znacznie przekroczy osiągnięte w 2013 roku 7,9 mld euro.

14C6_030.jpg

Dieter Zetsche, fot. Daimler

Doskonałe wyniki Daimlera to przede wszystkim osobisty sukces Dietera Zetsche, którego prezesura jeszcze przed rokiem była mocno krytykowana. Z powodu relatywnie powolnego wzrostu i tracenia dystansu do głównych konkurentów – Audi i BMW – w lutym 2013 roku kontrakt Zetsche został przedłużony tylko o 2 lata.

Od tego czasu sytuacja koncernu zdecydowanie zmieniła się i Mercedes-Benz zaczyna nadrabiać straty względem konkurentów. Pod względem poziomu sprzedaży marka dała się wyprzedzić BMW w 2005 roku, a Audi w 2011 roku, ale zgodnie z planem prezesa, do 2020 roku ma odzyskać zajmowany przez dziesięciolecia fotel światowego lidera w segmencie samochodów luksusowych.  

Mercedes nie nadąża za popytem na nowe modele
Czytaj także
Polecane galerie