Biedronka wchodzi na rynek prasy. Będzie mieć własny... tygodnik opinii

Biedronka wchodzi na rynek prasy. Będzie mieć własny... tygodnik opinii

To kolejne po magazynie kulinarnym i programie telewizyjnym wydawnictwo największej sieci handlowej w Polsce.

W poniedziałek 2 lutego na rynku pojawi się „7 dni. Przegląd tygodnia”. W numerze znajdzie się rozmowa z Marią Czubaszek, materiały o urlopie tacierzyńskim i artykuły historyczne (np. o współpracy Polaków z reżimem Kaddafiego). Jedynką będzie tekst zatytułowany „Straciłeś pracę? Zbuduj życie na nowo!”.

Artykuły w większości nie będą autorskie. Biedronka podpisała umowę licencyjną z Ringer Axel Springer, czyli wydawcą m.in. "Faktu", "Newsweeka" i  "Forbesa". Poza tym w dyskontowej gazecie pojawiać mają się też treści z "Dziennika Gazety Prawnej". Cena to 2,99 zł.

- Tygodnik zawierał będzie przegląd najciekawszych wydarzeń z prasy drukowanej i Internetu, głównie na tematy społeczno-polityczne, obyczajowe oraz sportowe. Nie zabraknie także artykułów lifestylowych i historycznych oraz krzyżówek na każdy dzień tygodnia – poinformowało nas biuro prasowe Biedronki.

Niestety nie ujawniono, kto będzie redaktorem naczelnym ani jaka będzie jego linia redakcyjna. Pierwsze okładki pokazują, że ma to być popularny tygodnik opinii, który będzie konkurował z "Wprostem" i "Polityką". Jednocześnie dobór tematów sugeruje, że jego formuła ma być nieco luźniejsza.

- Na pewno zlecają komuś wydawanie tego magazynu. Nie powinniśmy się jednak dziwić. Skoro mogą w ten sposób sprzedawać pod marką własną kefir, to dlaczego nie gazetę? – mówi Marek Czachor, analityk rynku handlowego w Erste Securities.

Jak dodaje, przy skali działania tego dyskontu nie jest żadnym problemem dystrybucja takiej gazety tylko w samych Biedronkach. Na dodatek sklep będzie działać dwutorowo: z jednej strony może pomóc zwiększyć sobie przychody, z drugiej przywiązać klienta i w tygodniku reklamować swoje produkty.

- To ratowanie spadającej sprzedaży przez powielanie wzorców z innych krajów. Tesco na Wyspach też ma swój tygodnik – mówi Czachor.

Jego zdaniem gazeta raczej będzie unikać tematów politycznych, a na pewno nie zadeklaruje się po żadnej ze stron politycznych. Z pierwszej strony tygodnika, do której dotarł Biztok.pl, wynika, że brak będzie tam takich treści. Jednak wcześniejsze testowe wydania „7 dni. Przegląd tygodnia” zawierały tekst pod tytułem „Kto rządzi premier  Kopacz?”.

Nowy tygodnik opinii to nie pierwsza gazeta od Biedronki. Od blisko dziesięciu lat na rynku funkcjonuje telewizyjny magazyn „Kropka TV”, którego nakład to ok. 450 tys. egzemplarzy. Poza tym dyskont sprzedaje też kulinarno-poradnikowy miesięcznik "Moje smaki życia".


Czytaj także
Polecane galerie