Brutal wart ponad 6 mln zł. Kultowa marka kosmetyków sprzedana

Brutal wart ponad 6 mln zł. Kultowa marka kosmetyków sprzedana

Fot. Materiały prasowe

Miraculum SA, polski producent kosmetyków, pozbywa się ze swojego portfolio jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek – „Brutal”. Firma pozyskane środki przeznaczy na zabezpieczenie produkcji.

Nabywcą jest La Rive S.A. z siedzibą w Grudziądzu – podało Miraculum w komunikacie. Spółka informuje o transakcji, ponieważ jej wartość przekracza 10 proc. jej kapitału zakładowego. Marka Brutal została sprzedana za kwotę 6,15 mln zł.

- Sprzedaż marki "Brutal" zapewni środki na sfinansowanie kapitału obrotowego, aby zabezpieczyć kontrakty produkcyjne w pierwszym kwartale 2015 roku – czytamy w giełdowym komunikacie.

Miraculum planuje skoncentrować się na zwiększeniu dochodowości pozostałych swoich marek. Do najbardziej znanych należą: Pani Walewska, Być Może i Chopin.

- Transakcja sprzedaży marki "Brutal" jest związana z przyjętą przez Zarząd Spółki strategią, która zakłada m.in. zmianę w dotychczasowej polityce sprzedażowo-marketingowej w celu odwrócenia trendu i powrót do wzrostów sprzedaży, w szczególności na bardziej rentownych kategoriach takich jak pielęgnacja twarzy i ciała oraz asortyment do makijażu – głosi komunikat.

Miraculum to firma z wieloletnią tradycją. W 1926 r. spółkę zakładał w Krakowie dr Leon Luster. W latach 70. producent wprowadził na rynek kultowe marki, które w czasach PRL zyskały status kultowych: perfumy Pani Walewska i wodę kolońską Brutal.

Od końca 2012 r. u producenta kosmetyków trwa restrukturyzacja - dotąd udało się zmniejszyć koszty funkcjonowania o blisko 10 mln zł rocznie. Część długów spółka zamieniła na akcje. Rok temu  8 mln zł zainwestował w spółkę fundusz Noble Funds TFI.

Czytaj także
Polecane galerie