wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Ikea na wojnie z H&M? Ich wejście w branżę odzieżową ma sens

Ikea na wojnie z H&M? Ich wejście w branżę odzieżową ma sens

Fot. kaktuslampan, CC BY-SA 2.0

Ikea ma takie kompetencje i doświadczenie, by wejść w branżę mody - uważa znany szwedzki konsultant biznesowy Stefan Engeseth. I dodaje, że koncern wniósłby do tego segmentu potrzebne ożywienie.

- Moda to w zasadzie sposób na to, jak pakować i sprzedawać design - twierdzi. 

A tu Ikei doświadczenia odmówić nie sposób. Według Engesetha, koncern mógłby oferować klientom zarówno "pełną" odzież, jak również fragmenty materiałów do uszycia w domu. 

- W sferze emocji to byłby powrót do tego, jak kiedyś ludzie radzili sobie w życiu, nie kupili gotowych zestawów, a dopasowywali i personalizowali je na własną rękę. Takie hakowanie projektów - uważa szwedzki konsultant. 

Jego zdaniem przewagą Ikei jest rozbudowana sieć sklepów i doświadczenie w logistyce. Co więcej, pod tą marką szwedzki koncern mógłby oferować ubrania tanie i bardziej wytrzymałe od tych, które dziś sprzedają główne marki modowe. 

- Ikea już sprzedaje świetne torby, ich ubrania byłyby równie praktyczne - przekonuje Engeseth. 

W jego wizji Ikea najpierw mogłaby ze swoją ofertą odzieżową uderzyć do fanów - w klubie lolajnościowym Ikei już jest 57 mln klientów, koncern mógłby na początku tylko im dać możliwość kupowania odzieży z metką "IKEA". - To byłby najdłuższy wybieg mody na świecie - kwituje Engeseth. Dodając, że klientom w odzieży od Ikei przysługiwałyby przy kasie dodatkowe zniżki. 

[VIDEO]http://get.wp.tv/i,get,mid,1557122,index.html{autoplay}[/VIDEO]

O wizji Engesetha szerzej można przeczytać w serwisie Lucire.com. Czy jednak Ikea byłaby otwarta na takie eksperymenty, tu sprawa pozostaje otwarta. Niedawno spółka weszła w sprzedaż polis ubezpieczeniowych. Głośno było jednak też i o tym, że prawnicy Ikei pozwali autorkę serwisu IKEAhackers.net, która zamieszczała kreatywne przeróbki mebli i akcesoriów, dostępnych w każdym salonie szwedzkiej sieci handlowej.

Ikea chciała zamknąć ten blog. A ludzie pokazywali tu prawdziwe cuda z mebli
Czytaj także
Polecane galerie