Kierował Wykopem, odchodzi z Allegro. Może zniknąć znana polska marka

Kierował Wykopem, odchodzi z Allegro. Może zniknąć znana polska marka

Fot. Tablica.pl

Jak dowiedział się Biztok.pl, Tomasz Drożdżyński, szef serwisów ogłoszeniowych w Allegro (a wcześniej szef Wykopu i Szerloka), odchodzi z firmy z końcem kwietnia.

To nie koniec zmian. Według naszych informacji, grupa Allegro (a właściwie jej właściciel - Naspers) zdecydowała o ujednoliceniu swoich serwisów. W ramach rebrandingu może zniknąć jedna z największych marek w polskim internecie.

Chodzi o Tablica.pl, serwis z bezpłatnymi ogłoszeniami. W grupie wypromował go właśnie Drożdżyński, rozwijając serwis początkowo pod nazwą Szerlok.

Gdy serwis przemianowano na markę Tablica i zainwestowano w marketing, Allegro szybko zamknęło ten rynek dla siebie - w grudniu zeszłego roku Tablica.pl była na 16 miejscu wśród domen internetowych, z niewiele mniejszym zasięgiem od Interia.pl czy Chomikuj. Serwis miał wówczas ponad 6 mln użytkowników (RU, zgodnie z metodologią badania Megapanel PBI/Gemius).

Jak mówi nasze źródło, w Allegro zaczęły się rozmowy o ujednoliceniu swoich serwisów, globalną marką miałby być OLX. To grupa serwisów ogłoszeniowych, które Naspers (właściciel grupy Allegro) kupił w 2010 r.

Nie udało nam się jeszcze potwierdzić, czy w ramach tej operacji rozważany jest scenariusz, że Tablica zostanie marką na polskim rynku. Czy skończy się podobnie jak w telefonii komórkowej skończyła Idea i Era, ustępując markom Orange i T-Mobile. Na razie do tej operacji trwają przymiarki.

OLX, który ma siedzibę w Argentynie, już w 2010 r. był liderem w Azji i w krajach Ameryki Łacińskiej, mając w sumie 125 mln użytkowników na całym świecie. Ma też udziały w chińskich i hiszpańskich spółkach z darmowymi ogłoszeniami.

Aktualizacja: Tomasz Drożdżyński potwierdził informację o swoim odejściu.

Ucinając wszelkie spekulacje: Praca w Allegro/Naspers była bardzo ciekawym okresem mojego życia, który zawszę będę miło wspominał. Międzynarodowa skala operacji (osiągnęliśmy pozycję lidera serwisów ogłoszeniowych startując praktycznie od zera w takich krajach jak Polska, Ukraina, Węgry, Bułgaria, Kazachstan), fascynujące wyzwania technologiczne (zbudowana platforma jeszcze w czasach Szerloka, obsługuje dziś 4,2 mld odsłon miesięcznie(!), a rozwojem i utrzymaniem zajmuje się dosłownie kilkanaście niesamowicie utalentowanych osób) oraz networking jaki umożliwia bycie w grupie Naspers (jako świetna okazja do poznania absolutnie fantastycznych osób/przedsiębiorców z całego świata) to bardzo cenne doświadczenia, za które będę wdzięczny Allegro do końca życia.

Nadszedł jednak czas, aby stworzyć kolejny projekt i zrobić kolejny krok w mojej karierze. Nadal jestem głodny sukcesów i wyzwań. Obecnie inwestuje swój czas w projekty związane z grami mobilnymi oraz jestem zaangażowany w projekt tworzenia tarczy anty DDoS. A tej plotki o rebrandingu Tablicy na OLX nie komentuję.

Wykopem kieruje Michał Białek, szefem Tablica.pl jest Marcin Urbańczyk. Allegro zaś unika tematu.

- Będąc częścią globalnej grupy stale rozważamy różne scenariusze działań mających wspierać dynamiczny rozwoju wszystkich naszych platform włącznie z Tablicą – liderem wśród serwisów ogłoszeniowych w Polsce. Nie mamy w zwyczaju publicznego komentowania naszej strategii czy planów biznesowych i jeśli jakieś decyzje w tym zakresie zostaną podjęte, to poinformujemy o nich rynek w odpowiednim momencie - mówi nam tylko Paweł Klimiuk, rzecznik grupy.

Czytaj także
Polecane galerie