Kupujemy coraz mniej słodyczy, ale Nestle nie ma na co narzekać

Kupujemy coraz mniej słodyczy, ale Nestle nie ma na co narzekać

Fot. Dornum72/CC BY-SA 3.0/Wikimedia

W I połowie 2015 r. szwajcarska firma zanotowała wzrost sprzedaży powyżej prognoz analityków.

Największa firma na świecie produkująca żywność odnotowała w I połowie roku wzrost sprzedaży o 4,5 proc., powyżej 4,2 proc. szacowanych przez rynki.

W krajach rozwiniętych sprzedaż wyrobów Nestle wzrosła w tym czasie o 2,2 proc., a na rynkach wschodzących wzrost sprzedaży wyniósł 7,3 proc.

Nestle, producent m.in. wody San Pellegrino, podtrzymuje swoje wcześniejsze prognozy, że sprzedaż organiczna firmy wzrośnie w tym roku o 5 proc.

Firma działa w ponad 80 krajach, sprzedając swoje produkty pod postacią ponad 8 tys. marek. Bezpośrednio zatrudnia 275 tys. osób.

Polacy w ubiegłym roku kupili o ponad 2 proc. mniej słodyczy niż w 2014 r.:

 

słodycze, nestle, lody
PAP
Czytaj także
Polecane galerie