LinkedIn w trzy miesiące stracił 40 mln dolarów. To i tak dobrze

LinkedIn w trzy miesiące stracił 40 mln dolarów. To i tak dobrze

Inwestycje w aplikację mobilną i zagraniczne rynki zaczynają się spłacać - podkreśliła w oświadczeniu korporacja LinkedIn publikując finansowe wyniki za trzeci kwartał, którym odnotowano mniejszą stratę niż wcześniej prognozowano.

Korporacja z Mountain View w Kalifornii, która prowadzi międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych, od dłuższego czasu inwestuje w technologie mobilne. Chce w ten sposób poszerzyć grupę osób korzystających z jej usług - tłumaczy dziennik "Wall Street Journal".

Analitycy zwracali wcześniej uwagę, że użytkownicy serwisu LinkedIn korzystali z jego aplikacji mobilnej zdecydowanie rzadziej, niż sympatycy innych portali społecznościowych. Jednak w czwartek LinkedIn poinformował, że 55 proc. ich ruchu internetowego w trzecim kwartale zostało wygenerowanych przez aplikację mobilną. W poprzednim kwartale poziom ten wyniósł 53 proc.

Korporacja podkreśliła także "całkiem gwałtowny rozwój" serwisu na rynkach światowych. LinkedIn poinformował, że tylko w Chinach ma zarejestrowanych ponad 13 mln użytkowników, a na całym świecie ponad 400 mln.

W trzecim kwartale koncern zanotował stratę w wysokości ponad 40 mln dolarów. Przychód firmy wyniósł prawie 780 mln dolarów, co stanowi wzrost o 37 proc. względem analogicznego okresu zeszłego roku. LinkedIn szacuje, że przychody w obecnym roku wyniosą ok. 2,8 mld dolarów.

Zobacz też: Hejt w internecie można pokonać?

PAP
Czytaj także
Polecane galerie