Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Logo Nike kosztowało... 35 dolarów

Logo Nike kosztowało... 35 dolarów

Logo Nike należy do najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Jak powstał "swoosh'?

W 1969 roku Phil Knight, młody przedsiębiorca, importer obuwia z Japonii zatrudnił studentkę grafiki z Uniwersytetu Portland Carolyn Davidson. Davidson miała głównie za zadanie zajmować się rysowaniem wykresów i otrzymywała w zamian 2 dolary na godzinę.

Dwa lata później Knight oczekiwał na wizytę japońskich gości i chciał, żeby jego firma nieco się wyróżniła przez dodanie jakiegoś znaku graficznego. Poprosił Davidson, żeby ta przygotowała mu kilka projektów loga wykorzystując motyw sznurówki. Zdecydowano się na "swoosh" tylko dlatego, że nie wywoływał negatywnych skojarzeń. Sławne logo jednak nie zostało wcale przywitane z entuzjazmem.

Davidson dostała za nie... 35 dolarów wynagrodzenia.

Obecnie Interbrand wycenia wartość marki Nike na... ponad 13 mld dolarów.

Czytaj także
Polecane galerie