Nestle zarobiło ponad 50 mld zł. Rozwija ofertę dla? zwierząt

Nestle zarobiło ponad 50 mld zł. Rozwija ofertę dla? zwierząt

Fot. Nestle

Zysk jednej z największych na świecie grup z branży spożywczej wzrósł o 4,4 miliarda franków do poziomu ponad 14 miliardów w 2014 roku. Duży wpływ na taką poprawę wyników miała sprzedaż części udziałów w spółce L’Oréal . Choć Nestle jest kojarzone głównie z płatkami śniadaniowymi i takimi markami jak Nescafe, Winiary i Gerber, to w naszym regionie umacnia pozycję na rynku produktów dla zwierząt.

W ubiegłym roku wzrost organiczny Nestlé wyniósł 4,5 procent. Z tego prawie połowę grupa zawdzięcza jedynie zmianom cenowym. Wartość sprzedanych produktów przekroczyła 90 miliardów franków szwajcarskich. 

Na czysto grupa zarobiła 14,5 miliarda franków, co w przeliczeniu na naszą walutę daje około 55 miliardów złotych. Blisko 40-procentowy wzrost zysków Nestle zawdzięcza m.in. sprzedaży części udziałów spółki L’Oréal oraz zyskom z rewaluacji połowy udziałów w spółce Galderma.

- Są to dobre wyniki, bazujące na stabilnym wzroście z poprzednich lat i osiągnięte w korzystnych warunkach wymiany handlowej. Dowodzą one niezmiennych atutów Nestlé: zaangażowania naszych pracowników, globalnego zasięgu, siły naszego portfolio oraz jakości naszych innowacji - komentuje Paul Bulcke, prezes Nestlé.

Największy wzrost organiczny grupa zanotowała w Azji, Oceanii i Afryce (5,7 procent). O 0,3 punktu procentowego mniejszy w obu Amerykach. Najsłabiej pod tym względem wyglądają dokonania Nestle w Europie. Mowa o niecałych 2 procentach.

Sprzedaż na rynku europejskim osiągnęła w 2014 roku wartość 15,2 miliardów franków. Europejskie środowisko handlowe jest nadal zmienne i uwarunkowane rosnącą presją deflacyjną. Zaufanie konsumentów jest kruche, co przekłada się na zmniejszoną elastyczność cenową. Dobre wyniki we Francji, Szwajcarii, Austrii, Holandii i ożywienie w Hiszpanii i Portugalii przyczyniły się do poprawy wyników w Europie Zachodniej.

W Europie Centralnej i Wschodniej, Rosja i Ukraina odnotowały wzrost pomimo pogarszających się warunków gospodarczych. Produkty dla zwierząt, Nescafé Dolce Gusto, kawa rozpuszczalna oraz słodycze marki Kit Kat cieszyły się największą popularnością. Produkty dla zwierząt odnotowały wzrost w całym regionie, umacniając zajmowaną pozycję na rynku, szczególnie poprzez rozwój produktów premium marek Felix, Purina ONE oraz Gourmet, jak również poprzez rozwój kategorii przekąsek dla zwierząt.

- Uwzględniając działania krótkoterminowe, koncentrujemy się na naszych długoterminowych celach i wzmacnianiu podstaw przyszłego wzrostu. Spodziewamy się, że 2015 rok będzie podobny do 2014 roku. Będziemy dążyć do osiągnięcia wzrostu organicznego na podobnym poziomie około 5 procent poprzez poprawę marży i zysku z akcji mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, oraz efektywności kapitałowej - zapowiada prezes Paul Bulcke.

Chcesz rozwijać swój biznes? Sprawdź kredyty dla firm >>
Czytaj także
Polecane galerie