To koniec Eurolotu. Polskie linie wstrzymują działalność

To koniec Eurolotu. Polskie linie wstrzymują działalność

Eurolot schodzi z lotniczej sceny. Dziś po raz ostatni na polskich i europejskich lotniskach można zobaczyć samoloty z logo firmy. Spółkę pogrążyła zła strategia i gigantyczne długi.

Eurolot powstał w 1996 roku, a regularne rejsy linia zainaugurowała rok później. Kilka lat temu firma podjęła decyzję o rozpoczęciu podboju europejskich portów. Według Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, to był gwóźdź do trumny, bo nie ma miejsca dla dwóch narodowych przewoźników.

Jeden mocny przewoźnik jak najbardziej wystarczy na polskim rynku - przekonuje ekspert.

Eurolot popadł w długi, których nie był w stanie spłacić. Na początku lutego tego roku firma ogłosiła, że od kwietnia zawiesi wszystkie połączenia. Część z nich przejmie LOT. Na pasażerów mają też apetyt kolejarze.

- Na wiosnę planujemy wprowadzić nowe rozwiązania - zapowiada Beata Czemerajda z PKP Intercity. Zdradza, że chodzi o atrakcyjne ceny biletów na pociągi, które kursują poza szczytem przewozowym. Alternatywą są także połączenia autokarowe. W marcu na polskim rynku pojawił się nowy gracz z Estonii.

Chodzi o firmę Lux Express, która na początku otworzyła połączenia na trasie z Warszawy do Krakowa, a w przyszłości chce stworzyć siatkę połączeń w całej Polsce. Jak oceniają eksperci, to kolejny - obok Polskiego Busa - konkurent PKP Intercity i promowanego przez kolejarzy pociągu Pendolino.

IAR
Czytaj także
Polecane galerie