Victoria's Secret w kłopotach przez Photoshopa. Konkurencja nie retuszuje i zwiększa sprzedaż

Victoria's Secret w kłopotach przez Photoshopa. Konkurencja nie retuszuje i zwiększa sprzedaż

Najbardziej znany na świecie producent bielizny po raz kolejny znalazł się w ogniu krytyki z powodu graficznego odchudzania swoich modelek na zdjęciach. Tym razem sprawa dotyczy fotografii na facebookowym profilu. Firmie zdarzało się już wcześniej trafiać na listę najbardziej spektakularnych katastrof związanych z edytowaniem zdjęć.

Komentatorzy z branży modowej nie kryją oburzenia agresywnym sposobem "odchudzania" i tak już szczupłych modelek, jaki stosuje Victoria's Secret. Firma naraża się przez to na ryzyko utraty potencjalnych klientów - komentują eksperci na łamach "Business Insider".

Komentarze na Facebooku nie pozostawiają złudzeń, że obecne oburzenie może oznaczać dla firmy wymierne straty. Nawet klienci lubiący do tej pory tę markę nie kryją złości.

- Dlaczego nie można po prostu zostawić zdjęcia w spokoju? Oczywiście dopuszczalne jest usunięcie pieprzyka czy pryszcza, ale reszta powinna być naturalna - pisze jedna z klientek.

- Brakuje jej części lewego pośladka i kawałka prawego ramienia - oburza się inna.

- Co za dziwne zdjęcie. Na pewno nie wygląda normalnie. To jest po prostu dziwne - to kolejny z wielu komentarzy oburzonej fanki Victoria's Secret.

Truly. Madly. Cheeky. http://i.victoria.com/5JE

Posted by Victoria's Secret on 25 września 2015

 

To nie pierwsza taka wpadka Victoria's Secret. Bieliźniarski gigant ma spore doświadczenie w kompromitującym go komputerowym odchudzaniu swoich modelek. Co bardziej istotne z biznesowego punktu widzenia, nie pozostało to niezauważone i zaczyna być wykorzystywane przez konkurencję.

Z fali powszechnej krytyki w związku z odrealnianiem wizerunku kobiety na bilbordach i w reklamach korzysta między innymi firma Aerie. Jej marketingowcy chwalą się wykorzystywaniem w kampaniach promocyjnych zdjęć, które w ogóle nie były edytowane. Plakaty pokazują kobiety, które nie są bez skazy, ale nadal są piękne.

Od kiedy firma Aerie podjęła taką decyzję, sprzedaż gwałtownie wzrosła. W drugim kwartale tego roku skok wyniósł aż 18 proc. w porównaniu do tego samego okresu z 2014 roku. Tymczasem Victoria's Secret może pochwalić się tylko 3-procentowym wzrostem.

Jeetendr Sehdev z Uniwersytetu Południowej Kalifornii na łamach "Business Insider" zwraca uwagę, że błędna edycja zdjęć zmniejsza zaufanie konsumentów do danej marki. W jego ocenie poprawianie i tak już dalekich od przeciętnej figur modelek Victoria's Secret sprawia, że klienci patrzą na nie już z mniejszym zachwytem. Wszystko przez świadomość, że nie podziwiają dzieła natury, a pracę grafika komputerowego.

Zobacz też: Jak się naprawdę zarabia na modzi? Tajemnica sukcesu H&M


moda, victoria's secret, bielizna, photoshop
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie