Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Wonga wprowadza klasówki dla klientów. Zamiast ocen daje zniżki

Wonga wprowadza klasówki dla klientów. Zamiast ocen daje zniżki

Firma Wonga, zajmująca się udzielaniem mikropożyczek, postanowiła uzupełnić braki w wiedzy finansowej swoich klientów. Dlatego wprowadza program kursów z wiedzy finansowej, który będzie połączony z programem rabatowym. Mówiąc wprost, jeśli z klasówki przygotowanej przez Wonga klient dostanie dobrą ocenę, następną pożyczkę będzie mógł zaciągnąć taniej.

Pod nazwą Kapitalni.org połączono edukację finansową, skierowaną na realną i mierzalną zmianę nawyków, algorytm dopasowujący kurs do indywidualnego profilu konsumenta oraz system korzyści (niższe ceny pożyczek) motywujący do odpowiedzialnych zachowań finansowych i przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sieci" - zachwala swój nowy pomysł Wonga. Firma we współpracy z Domem Badawczym Maison chce też sprawdzić, na ile edukacja finansowa okaże się skuteczna.

Klienci Wonga mogą awansować w ramach czterech segmentów. Najwyższy oferuje najniższe ceny finansowania – nawet do 42 proc. zniżek dla pożyczki na 60 dni. Awanse możliwe są dzięki terminowym spłatom i zaliczaniu rekomendowanych kursów. Program uwzględnia też dodatkowe funkcje, jak m.in. upomnienia przy próbie zaciągania zbyt częstych pożyczek krótkoterminowych.

- Do 2017 roku chcemy zaangażować w edukację z zakresu cyfrowych finansów pół miliona naszych klientów – mówi Marcin Borowiecki,dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.

Niewielka wiedza Polaków

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Wonga poziom wiedzy finansowej klientów znacząco wpływa na możliwości prowadzenia biznesu w ich branży.

- Według badań, odpowiedzialne podejście klienta do zarządzania budżetem domowym oraz pilnowanie terminów spłat pożyczki bardziej przesądza o krańcowym ryzyku kredytowym, niż kwota zadłużenia lub stabilność dochodu. To klucz do trafnej analizy ryzyka kredytowego – zaznacza Marcin Borowiecki.

Oznacza to, że podnoszenie wiedzy klientów ma się firmie opłacić. Jest tu zresztą pole do popisu, bo pod względem wiedzy finansowej wypadamy jako społeczeństwo fatalnie.

 


22 proc. Polaków nie posiada dostępu do podstawowych usług finansowych, co plasuje nas w grupie krajów o najwyższym poziomie wykluczenia finansowego w Unii Europejskiej (obok Bułgarii, Rumunii i Węgier). Ponadto około 30 proc. Polaków nie posiada dostępu do podstawowych produktów bankowych. Jednocześnie, jak wynika z badań OECD/INFE, Polska ma jeden z najniższych poziomów wiedzy finansowej wśród 14 badanych krajów.

 

- Historycznie między bankową a pozabankową branżą pożyczkową istniał mur, który sprawiał, że duża część klientów pozabankowych miała ograniczony dostęp do produktów finansowych, m.in. cenowo” – zauważa Marcin Borowiecki,dyrektor zarządzający Wonga w Polsce. – Wchodząc na polski rynek w 2013 roku znieśliśmy częściowo tę barierę rozpoczynając, jako pierwsza pozabankowa firma pożyczkowa, bezpośrednią współpracę z BIK. Dzisiaj stawiamy kolejny krok. Dostarczając klientom wiedzę finansową, stajemy się jako firma pomostem między światem banków, a firm pożyczkowych.

finanse, test, pożyczki
Czytaj także
Polecane galerie