Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
"Fakty" TVN tracą widzów. To koniec telewizyjnej informacji?

"Fakty" TVN tracą widzów. To koniec telewizyjnej informacji?

Fot. www.sxc.hu

"Programy informacyjne serwują dużo polityki, a przez najbliższe tygodnie widzowie będą odchodzić od tych tematów, na rzecz lżejszych, dotyczących np. prezentów świątecznych. Chyba, że zdarzy się jakiś konflikt w rządzie to być może programy informacyjne odzyskają widownię" - tak o gigantycznym spadku oglądalności programów informacyjnych, zwłaszcza "Faktów" TVN mówi specjalnie dla serwisu Biztok.pl, prof. Maciej Mrozowski, medioznawca SWPS.

Informacja o drastyczynym spadku oglądalności "Faktów" (program stracił prawie milion widzów), zelektryzowała rynek mediów. Czy to już koniec tradycyjnej telewizji? O komentarz poprosiliśmy prof. Macieja Mrozowskiego, medioznawcę SWPS

- Jeszcze daleko do upadku telewizji. Paradoksalnie oglądamy jej coraz więcej ale inaczej. Młodzież ogląda ją w internecie, katuje się ?serialami? oglądając je ?jak leci?, czasem po kilka odcinków. Nie zauważam wyraźnego symptomu odchodzenia od telewizji. Trochę inaczej wygląda sytuacja telewizji informacyjnych. Tutaj mamy do czynienia ze zmianą dynamiki potrzeb informacyjnych, z rytmem pór roku. Kanały informacyjne serwują dużo polityki, a przez najbliższe tygodnie widzowie będą odchodzić od tych tematów, na rzecz lżejszych, dotyczących np. prezentów świątecznych. Młodzież natomiast zaspokaja potrzebę informacji w sieci. Korzystając z internetu mogą być znacznie lepiej i szybciej poinformowani. To co jest ciekawe, to rosnąca popularność kanałów tematycznych. Specjalizacja pomaga bo ludzie odwracają się od telewizji ogólnotematycznej"

"Fakty" nadawane o godz. 19 w październiku oglądało średnio ok. 3,16 mln widzów, czyli aż o ponad 900 tys. mniej niż rok wcześniej (ok. 4,08 mln osób). Jak czytamy w portalu wirtualnemedia.pl, "wpływ na spadek widowni programu miało m.in. wprowadzenie do ramówki serialu 'Wawa Non Stop', nadawanego tuż przed 'Faktami'. TVN w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku stracił w tym paśmie ponad milion widzów". Pierwsze miejsce w rankingu utrzymały "Wiadomości" TVP1, które w październiku 2013 roku oglądało średnio 3,59 mln osób. W skali roku dziennik ten stracił 12,18 proc. widzów, czyli 497 tys. oglądających. Z trzeciego na drugie miejsce awansował "Teleexpress". Widownia tego serwisu zmniejszyła się o 2,85 proc. (96 tys. osób) do 3,27 mln oglądających.

Czytaj także
Polecane galerie