Mniej drażliwych reklam w radio. RMF FM przesunie ich emisję

Mniej drażliwych reklam w radio. RMF FM przesunie ich emisję

Fot. Dawid Skalec/Wikipedia (CC BY-SA 4.0)

Grupa RMF FM zapewnia,  że drażliwe spoty reklamowe zostaną przesunięte do gorzej sprzedających się pasm. To efekt nadwyżki popytu nad podażą.

Słuchacze rozgłośni nie usłyszą już reklam o produktach na potencję, hemoroidy czy o środkach do higieny intymnej. Nie dlatego, że ich producenci nie chcą kupować spotów u największego nadawcy radiowego w szczycie słuchalności stacji, ale dlatego, że on tak zdecydował – informuje "Press.pl".

– Nie zaobserwowano natomiast przeciwwskazań do emisji tej kategorii reklam w innych porach, szczególnie wieczorami – zaznacza. – Z tego co słyszałem, to efekt skarg słuchaczy, którzy jadąc rano z dzieckiem do szkoły, nie chcieli tłumaczyć mu na przykład, o co chodzi ze wzwodem – mówi dla Press.pl Alfred Ejsmont, radio, outdoor, ambient & cinema director w domu mediowym Universal McCann. A ich irytacja może doprowadzić do rezygnacji ze słuchania stacji z niechcianymi reklamami.

Jak wynika z listopadowej fali badań Instytutu Millward Brown, Radio RMF FM jest zdecydowanym liderem słuchalności w tzw. komercyjnej grupie osób w wieku 16-49 lat. Każdego dnia stacji słucha 1/3 Polaków w tej grupie docelowej – 33,2 proc. Ogólnie stację wybiera już ponad 4,4 miliona Polaków.

Jedna z ostatnich reklam, która wyjątkowo zniesmaczyła Polaków to spot Media Expert z Eweliną Lisowską "włączającą niskie ceny". Kampania była intensywnie prowadzona głównie w telewizji i radiu. Częstotliwość emisji wzrosła jednak tuż przed Bożym Narodzeniem, co  spotkało się z negatywnym odbiorem. Wskutek wielu skarg, sieć elektromarketów postanowiła ograniczyć ilość reklamy, by nie zniechęcać społeczeństwa do swojej marki.

Czytaj także
Polecane galerie