Nowe logo Ministerstwa Zdrowia to plagiat?

Nowe logo Ministerstwa Zdrowia to plagiat?

Tak wydają pieniądze podatników urzędnicy. Nie dość, że nowy logotyp Ministerstwa Zdrowia kosztował nas ponad 30 tys. zł, to jeszcze jego forma bardzo przypomina logo pewnej firmy z Wołomina.

Dostaliśmy sygnał od jednego z czytelników o tym, że nowe logo resortu kierowanego przez Bartosza Arłukowicza do złudzenia przypomina znak graficzny firmy MK Event Studio zajmującej się organizacją imprez firmowych.

Na korzyść urzędników przemawia to, że gdy przeszukaliśmy bazę danych urzędu patentowego nie natrafiliśmy na zgłoszenie logotypu złożone przez MK Event Studio. W bazie nie ma także żadnego zgłoszenia Ministerstwo Zdrowia.

Przypomnijmy, że pod koniec stycznia Ministerstwo Zdrowia uruchomiło nową stronę internetową, która pochłonęła 61 tysięcy złotych, z czego sam projekt serwisu kosztował 30 tysięcy złotych, natomiast na identyfikację wizualną, czyli logotyp i księgę norm wydano 31 tys. zł.

O skomentowanie sprawy zwróciliśmy się do MK Event Studio, która przesłała nam krótkie oświadczenie:

Obecnie jesteśmy na etapie konsultacji sprawy z prawnikiem i ewentualnych środków, które moglibyśmy przedsięwziąć. Na tym etapie, trudno nam jeszcze udzielić szerszych informacji.

Dotychczas nie otrzymaliśmy odpowiedzi z Ministerstwa Zdrowia.

Aktualizacja (19.02.2014):

Żadna odpowiedź z ministerstwa nie doszła do chwili pisania tego tekstu, ale za to na nasz tekst zareagował autor logotypu Ministerstwa Zdrowia, który zażądał publikacji niniejszego sprostowania:

Zrzuty ekranu3.jpg

 

Czytaj także
Polecane galerie