Lego i Paypal na liście najbardziej wartościowych marek. Kto spada?

Lego i Paypal na liście najbardziej wartościowych marek. Kto spada?

Fot. Jacek Bereźnicki

Lego, Paypal i Lenovo wskoczyły na listę 100 najbardziej wartościowych marek spychając Pizzeę Hut, Nokię, Gap i Duracell - wynika z raportu Interbrand, która prowadzi doroczne badanie najbardziej wartościowych brandów.

Na miejscu pierwszym nie było niespodzianek. Zachowała je firma Apple, która jest liderem listy od trzech lat. Wartość marki wzrosła o 43 proc. do 170,3 mld USD.

Spośród nowych firm na liście najwyższą, 82 pozycję zajął duński producent zabawek Lego z wartością 5,36 mld USD. Na liście jest przed takimi firmami jak Chevrolet, FedEx, Heineken czy Ralph Lauren.

W tej edycji, 100 najwartościowszych marek zwiększyło swoją ogólną wartość o 7 proc. rok do roku do 1,7 bln USD.

Interbrand szacuje wartość marki na podstawie finansowych wyników firmy, jej wpływu na zakupowe decyzje konsumentów i siły lojalności klientów w odniesieniu do rywali. Dodatkowo, marki brane pod uwagę muszą generować przynajmniej 30 proc. swoich przychodów na rynkach zagranicznych.

apple, paypal, lgo, lista wpływowych marek
PAP
Czytaj także
Polecane galerie