Zaskakujące dane. Naród piwoszy stawia na wino

Zaskakujące dane. Naród piwoszy stawia na wino

Brytyjczycy - znani z upodobania do piwa konsumowanego w pubach - nie tylko coraz chętniej sięgają po wino, ale też częściej spożywają alkohol w domowym zaciszu - wynika z badania przeprowadzonego przez magazyn "The Grocer", poświęcony rynkowi spożywczemu.

W 2014 r. Brytyjczycy wypili w swoich domach o 3,7 proc. więcej wina - czyli aż o 29,7 mln litrów więcej - niż w roku poprzednim. Łączne wydatki poddanych Elżbiety II na wino sięgnęły 5,2 mld funtów - informuje branżowy magazyn "The Grocer".

Zdaniem ekspertów, za wzrost konsumpcji wina w Zjednoczonym Królestwie odpowiada przede wszystkim rosnąca popularność win musujących, a zwłaszcza prosecco. Ogółem sprzedaż win musujących w Zjednoczonym Królestwie wzrosła w 2014 r. o 15,9 proc., do 634,4 mln funtów. W porównaniu z 2013 r. Brytyjczycy wydali też o 40,4 mln funtów więcej na wina musujące będące produktami tzw. marek własnych sieci handlowych.

Według analityków rynku spożywczego, dane te świadczą o tym, iż wina musujące nie są już postrzegane przez konsumentów jako trunki zarezerwowane na specjalne okazje.

W 2014 r. na Wyspach Brytyjskich wzrosła też sprzedaż win niemusujących - o 3,7 proc., do 4,6 mld funtów. Oznacza to, że Brytyjczycy wydali na nie o 166,6 mln funtów więcej niż w roku poprzednim. Wzrost ten napędzany był przede wszystkim coraz większym zainteresowaniem klientów winami z górnej półki cenowej.

piwo, alkohol, wielka brytania, wino
PAP
Czytaj także
Polecane galerie