Porsche rozważa skonstruowanie 8-cylindrowego boksera

Porsche rozważa skonstruowanie 8-cylindrowego boksera

Projekt bardzo oczekiwanego przez miłośników samochodów sportowych przyszłego modelu Porsche, który ma być bezpośrednią odpowiedzią na Ferrari 458, powoli nabiera kształtów. Jak dowiedział się magazyn [i]Autocar[/i], inżynierowie firmy rozważają skonstruowanie 8-cylindrowego silnika w przeciwsobnym układzie cylindrów.

Nie licząc krótkoseryjnego modelu Carrera GT produkowanego w latach 2004-2006, Porsche nie konkuruje z Ferrari w segmencie samochodów kosztujących ponad ćwierć miliona euro, co powoduje irytację obecnego szefa firmy, Matthiasa Müllera. Dlatego firma wypuści na rynek model pozycjonowany powyżej legendarnej 911-tki, który będzie stanowił bezpośrednią konkurencję dla Ferrari 458 Italia.

Nowe Porsche będzie zbudowane według zbliżonej podstawowej koncepcji konstrukcyjnej. Silnik zostanie umieszczony w pozycji centralnej, przed tylną osią, a napęd będzie przekazywany na tylne koła (w 911 silnik jest umieszczony za tylną osią). Dotychczas sądzono, że jednostka napędowa będzie w układzie V8 - inżynierowie Porsche określili maksymalną pojemność dla klasycznego 6-cylindrowego boksera na 4 litry. Jak jednak przyznał szef działu badawczo-rozwojowego firmy, Wolfgang Hatz, możliwe jest zastosowanie nowego boksera o ośmiu cylindrach.

Zastosowanie takiego silnika w nowym modelu pozwoli również na wizerunkowe odróżnienie od sportowych modeli znajdujących się niżej w hierarchii gamy Porsche. Bardzo wiele wskazuje na to, że nowa jednostka powstałaby jako połączenie dwóch czterocylindrowych bokserów o budowie modularnej, nad którymi firma pracuje z myślą o całkiem nowym, małym roadsterze. Model ten będzie siostrzaną konstrukcją Audi R4 i Volkswagena BlueSport.

Czytaj także
Polecane galerie